Thursday, December 22, 2005

Beep OFF spaart batterijen

of: een moeilijke rekensom.

Omdat ik boos was op John, omdat hij mij in juni een cameraatje voor m'n verjaardag had beloofd, en omdat ik het gewoon zo gaaf vind, dat fotograferen op formaat! 1600x1200 is Kewl!
Dus de hele tijd onderweg naar de Kijkshop: "I want RED!" en de hele tijd twijfelen tussen 129,- eu (4.1 Mpix) of 159,- (ook red) 5 Mpix.

Nou goed, ik kon eerst die 129,- hoewel ie op raamposter stond, niet vinden, maar ze hadden hem nog, dus ik besloot die te nemen, godzijdank niet eindeloos voor die uitstalkasten kwijlen, meteen beslissen.

Nu had ik dus bij mij 2 kadobonnen van 25 euro en twee briefjes van vijftig euro. Dus ik geef express eerst die kadobonnen aan dat lieve wichtje, dat mij blij had gemaakt, want "Ja, we hebben die nog wel hoor, die Rooie he?!"
En hier nog 100 euro zeg ik...

Nu ging zij rekenen. Meneer U kan beter 1 kadobon houden, want ik mag geen geld teruggeven van kadobonnen."
Ik kijk stomverbaasd op, en zeg: Maar dit is toch geld? - wijzende op de biljetten.
Ja, zegt ze, maar ik mag geen geld teruggeven van kadobonnen, dan zou u nog bij moeten betalen, Ik heb hier 100, plus 25, dus u moet nog 4 euro dan houdt u die ene kadobon...
Nou, ik wou alleen maar naar huis en dat Rode Ding uitpakken, Happy Christmas Radar,
en ik had echt geen flauw idee waar het meisje het over had, amper 20 jaar jong en nu al zo goed rekenen!
Ik dahct nog: "Ze willen zeker liever geen kadobonnen"
Maar ik zei: Ach ja, jij kan nog beter rekenen dan ik, en ik geef haar tien euro, zij geeft mij 1 kadobon en 6 euro terug. Ok dan,

Op de fiets dacht ik, het klopt gewoon niet, een slap verhaal, ze wil Cash Omzet halen, die bonnen tellen vast niet mee!

Zo lang die camera meer is dan 50 euro aan bonnen hoeft ze toch niks terug te geven? Of ben ik nou gek?

Oh mijn goede god, whatever happened to our education system?

Nu hoop ik wel dat iemand die kadobon van 25 eu van me wil overnemen,
want ja, dit KAN helemaal niet naturellement!

[Post sponsored by NUON! and Radar]

0 comments:

Post a Comment

< Home

© copyright by keesz 2005. All rights reserved. Contact me before republishing.