Wednesday, March 23, 2005

de Heilige geest van De Geus

Ik heb toch al heel wat hufters meegemaakt op Sociale Zaken, maar zo'n gereformeerde galbak als Arendje De Geus, is echt godgeklaagd!
In een gesprek - vorige week vrijdag- op VPRO radio, vroeg dat ventje, ik dacht Jochem,
Zeg meneer De Geus, ik las in een interview met het Nederlands Dagblad (krant voor streng gereformeerd nederland) dat uw handelen geleid wordt door 'De Heilige Geest'. Maar denkt u nou dat bijvoorbeeld mevrouw Jongerius (nieuwe FNV voorzitter) niet ook geleid wordt door zoiets....? (onderbroken)...
De Geus: " Nou, ehhhh....meneer Van Dijk.... ik denk niet dat het ehhh.... (pauze) de bedoeling is dat ik hier op de vpro radio uitgebreid met u ga spreken over mijn levensovertuiging.. dat was een interview...
Jochem: " Ja maar..."
De Geus: " Nee, ik heb dat in een bepaalde context gezegd... en ieder moet maar zijn eigen overtuiging.... bla bla..."
Wilde er absoluut niet op doorgaan!

Ik wil maar zeggen: die gereformeerden verschuilen zich te pas en te onpas achter allerlei 'Heilige' geschriften en Geesten, maar als putje bij paaltje komt, willen ze er niet met non-gereformeerden (huhn?) over praten - die snappen dat toch niet! De Heilige Geest is Exclusief voor gereformeerden! Is dat fundamentalistisch of niet???!

Nou, ik snap het WEL! Mijn vader zei het ongeveer elke week! Gereformeerden zijn NIET te vertrouwen! Waarom niet? Omdat je dat kunt HOREN, als je goed luistert, ze houden altijd iets achter, spreken nooit Rechtstreeks open en eerlijk, WANT ja de Heilige Geest zit erachter.
Zulke figuren als De Geus, Balkenende en Jopie Wijn (financien) spreken altijd met dubbele tong, je ziet ze iets anders denken dan ze zeggen! LEUGENAARS zijn het.
Onder het MOM van Christelijk, breken ze alles af wat in dit godvergeten land nog een klein beetje christelijk (lees Sociaal, indien christeliujk met kleine 'c') WAS.

(zie ook: sociaal-democraten zijn would-be liberals)

0 comments:

Post a Comment

< Home

© copyright by keesz 2005. All rights reserved. Contact me before republishing.