Wednesday, March 23, 2005

borderlog

Wat E-Von daar schreef op 21 maart (deel 1) is uit m'n hart gegrepen. Typisch Borderline behaviour: zelf zorgen ze ervoor dat alles op 't randje is, bijna het huis uitgezet, bijna doodgezopen, bijna de buurman in elkaar geslagen, toch weer m'n consulente van SZ uitgescholden...(mmm belde wel terug! Krijg 115 euro SOciale Kontakten! BOEH!)
Zo gaat het nou al jaaaren;
Ik vond een brief (aan niemand en aan iedereen) uit 1998 getiteld "Kut-land!" en verdomd, het was of ik het gisteren geschreven had! Precies hetzelfde gevoel:
Alles gaat naar de kloten! En toch blijf je in leven, als je dit tenminste Leven wil noemen! Ikke niet!
Altijd leggen alle Instanties de Schuld (debt!) bij jou!, de borderliner, en nooit zal je dat accepteren. Ze noemen het dan 'verantwoordelijkheid', maar dat accepteer ik helemaal niet, want dat is -zoals ik 7 jaar geleden al schreef- iemand in het diepe van het zwembad gooien, en als ie dan verzuipt, van de kant af roepen: "Eigen schuld! Je had zwemmen kunnen leren!"

En:
het allerergste van dit hele ziektebeeld is Ontkenning. Iedereen weet dat borderliners gemiddeld ongeveer 25 punten hogere IQ's hebben dan de gemiddelde student,
en dan gaat de maatschappij - lees instanties- zeggen dat je totaal bent afgeschreven; niks mee te beginnen, onbehandelbaar, uitschot, a-sociaal etcetera.
Denial!
Ik kots van dat soort ideeen.

Deze BLOG is onder andere daarvoor opgericht, om dat flink duidelijk te maken. Totdat ik met alles kap. Toedeledokie!

Vandaag: 1 broodje hagelslag en 6 koppen koffie, plus 5 paracetamolletjes... dan slaap ik wel een uurtje...

0 comments:

Post a Comment

< Home

© copyright by keesz 2005. All rights reserved. Contact me before republishing.